INFOLINIA +48 58 557 07 77 | Skontaktuj się z nami

VAT 0% DLA SZKÓŁ

Brak dostępu do Internetu? Sprawdź, co może być przyczyną

Brak dostępu do Internetu? Sprawdź, co może być przyczyną

Co się dowiesz z artykułu:

Z sieci internetowej korzysta obecnie spora część społeczeństwa w różnym wieku. Dorosłym służy ona do pracy, a młodszym użytkownikom do nauki i rozrywki. Czasem jednak pojawiają się usterki, które odcinają dostęp do Internetu. Co zrobić w sytuacji, kiedy nagle sygnał sieci zanika? Sprawdź najczęstsze przyczyny takiego zjawiska i dowiedz się, czy można w jakiś sposób uchronić się przed nim.

Weryfikacja braku dostępu do Internetu krok po kroku

W sytuacji, kiedy połączenie z Internetem zostało nagle przerwane lub wyraźnie spadła prędkość przesyłu danych, co skutecznie uniemożliwia korzystanie z sieci, pierwszym krokiem będzie diagnostyka sieci Wi-Fi. Należy wówczas sprawdzić:

  • informacje podawane przez system operacyjny – są one wyświetlane w prawym dolnym rogu ekranu i często pozwalają zidentyfikować problem,

  • pracę routera – a w szczególności diody na urządzeniu, które wskazują na natychmiastowe rozwiązanie problemu.

Jednym z najczęstszych problemów, które wpływają na zanik sieci internetowej jest źle wpięty kabel sieciowy. Jeżeli dotyczy Cię ta sytuacja, to wystarczy go poprawić lub wypiąć i wpiąć ponownie, co rozwiązuje problem z połączeniem sieciowym.

Co może spowodować brak dostępu do Internetu

Zanikanie sygnału sieci Wi-Fi – przyczyny i rozwiązanie problemu

Szczególnie uciążliwe dla użytkowników sieci internetowej jest zanikanie bezprzewodowego sygnału emitowanego przez router. Może ono wynikać m.in. z uszkodzenia sprzętu. Jeżeli jednak router działa prawidłowo, a mimo wszystko w dalszym ciągu nie ma dostępu do Internetu, to najprostszym rozwiązaniem często okazuje się restart urządzenia. W tym celu należy odłączyć urządzenie od źródła zasilania na kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund, a następnie ponownie go uruchomić. 

Mimo podjętych kroków Internet w dalszym ciągu jest niedostępny? Wina może tkwić w ustawieniach sieci lub urządzenia. Ich sprawdzenie jest możliwe po wpisaniu numeru IP routera w przeglądarce internetowej, a następnie zalogowaniu się loginem oraz hasłem. W panelu można sprawdzić wszystkie opcje dostępowe i w razie konieczności zmienić je na inne.

Jeżeli reset routera, zmiana ustawień czy nawet przywrócenie ustawień fabrycznych w dalszym ciągu nie przywróciły połączenia z Internetem, wówczas winowajcą może okazać się dostawca usługi. Korzystając z telefonu, który ma dostęp do sieci mobilnej, warto sprawdzić, czy dostawca na swojej stronie internetowej nie umieścił informacji o problemach w okolicy. Można również zadzwonić na infolinię i wraz z konsultantem sprawdzić stan połączenia z siecią w danej lokalizacji.

Zanik sieci internetowej, a karta sieciowa

Zdarza się, że za zanik sygnału sieci bezprzewodowej odpowiada sama karta sieciowa komputera. Przypadkowo wciśnięta kombinacja klawiszy powoduje odłączenie karty sieciowej, przez co sygnał internetowy zostaje utracony. Użytkownik może nawet nie zdawać sobie sprawy, że sam przyczynił się do „awarii”. W takiej sytuacji należy uruchomić panel sterowania i w nim znaleźć ustawienia sprzętu. Szybkim rozwiązaniem będzie również ponowne uruchomienie komputera, które przywróci sprawność karty sieciowej.

Częste zanikanie sygnału WiFi – to może być wina routera

Ustawienia komputera są prawidłowe, a dostawca nie zdiagnozował u siebie problemów z sygnałem? Przyczyną braku dostępu do Internetu może być przestarzały router. Kilkuletni sprzęt, poddawany ciągłym obciążeniom może z czasem ulegać drobnym awariom, które wpływają na jakość przetwarzania sygnału. Wówczas można skontaktować się z dostawcą Internetu i skonsultować z nim wymianę urządzenia na nowe. Zamontowanie nowego sprzętu często rozwiązuje problemy z brakiem dostępu do sieci.

Bezproblemowy dostęp do sieci zapewnią Ci także specjalne adaptery Wi-Fi - sprawdź ofertę tych akcesoriów w naszym sklepie.

Polecamy produkty

Czy wiesz, że nasz sprzęt oferujemy w klasie jakościowej A/A+ ?

Czy wiesz, że nasz sprzęt oferujemy w klasie jakościowej A/A+ ?

Dowiedz się więcej